Pages

Thursday 2 August 2012

From KG with love

Salam wbt..KG tu adalah kampung ye anak2..haha. Sajalah nak tulis di sini apa suami yang kucintai bawak balik dari tanah air. Melampau tau saya duk mengirim barang macam dah tak nak balik Malaysia dah..padahal tinggal berapa bulan je lagi kan di sini.(InsyaAllah..)
Ok..jom tengok gambar. Maaf, kualiti gambar agak kurang memuaskan. Ambil guna ipong je.hehe
gambar atas..kuih raya babe!.Alhamdulillah..rezeki..rezeki.
kebanyakkan kuih tu kakak saya yang bagi..tempeyek kacang tu mak saya siap order dalam 4-5 kilo kot, tapi tak semua laki saya bawak balik..sebab dah tak muat beg..;p
ada jugak laki saya beli di Parit Raja, sempat lagi tu dia turun ke Parit Raja..
tempeyek dah bukak satu bungkus..lepas iftar hari ahad aritu terus saya bukak,terliur kot time kemaskan semua ni..(manjang terliur je kan saya ni..)
bawah kiri pulak..keropok ikan ready to eat..ada yang biasa dan bersira..pastu ada sotong kering kot
terima kasih SIL..
pastu roti gardenia..tapikan butterscotch takde..uwaaa..sedih mak.
roti yang kecik2 tu dah abih da..
Jadi, kengkawan semua..sempena hari raya nanti marila ke teratak buruk saya..boleh makan kuih raya..
(harap2 ada lagi time tu..hehe)

gambar atas adalah lauk maman..
terbaik dari kg..walaupun bukan mak saya buat(kakak saya yg buat), tapi still yummylicious.
bawah pulak sambal ikan bilis..banyak sungguh kakak saya bagi..
pastu ada jugak sambal hitam MIL saya..satu plastik besar..semua tu saya frozenkan je, senang nanti time saya malas boleh makan tu je..haha
last but not least..kepsi.
beriala babah diorang ni beli banyak, tapi anak-anak tak nak makan..
macam biasa, diagihkan kepada adik2 ni..

lagi ada bawak tempoyak..tapi saya tak boleh la pulak nak upload gambar dia..takpe,korang tau kan macam mana rupa tempoyak..hehe.tengokla esok lusa buatla kot sambal tempoyak..

12 comments:

yatie chomeyl said...

wah meriah nya stok dr msia hehe

Madam iEeDaZ said...

fuyoo buat stok raye yer..:)

Aziela said...

Alaaaa Lia, akak tak boleh tengok gambar maman and the gang tu... cedihhh

Mixed-family in da house.... said...

erkkk...kenapa anak2 tak suka keepsi tuh? jenuh ler maknyer dan babahnyer kena perabihkan yer dak? hehehhehe...sama lah, ajwad pong tak suka keepsi...selamat duit mummynya ini...hikhikhik

SURIA AMANDA said...

mak oiii...rempeyek tu tak menahan jiwa tgok tuh...

☾SHiemaCMa786☾ said...

byknye stok makanan,..hihih..dok jauh dari tanah air ni mesti rasa mknn dikampung kita tu satu kenikmatan..

meriah tgk :p

ijayuji said...

Liaaa! terbaekkkkkkk dr kampungggggg! ehehe... dia dah raya dulu, tu manjang terliur ada apa2 lagi ke? kot2 nak dpt bb lagi :D best lerr nmpk sambal ikan bilis tuuu, kita pulak terliur ni haaa tp takde isi ya terliur sbb lapo hihii..

Kamalia said...

aziela:
napa kak xboleh tengok gambar maman tu ye?prob fr my side ke?

dini:
entahla dini..diorang kalau fastfood ni agk kurang sikit,bagusla sbnrnya kan..jimat di situ haha..bagus anak dini pun sama la ye.:))

Kamalia said...

ika:
hahah..babap kang nak? takdel pape la,kilang dah tutul production nih.mng jenis org cepat trliur,tengok benda yg kita suka semuanya nak terliur..tah ape2 kan..haha

Acik Erna said...

slam kamalia..banyaknya..puas makan tu..

nur easy said...

pos ke maman tu? sayur kan?
mmg terbaik dari kg halaman lah..;)

eija_sweetmama said...

wah meriahnye stok siap ada kepci lagi.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...