Pages

Tuesday 21 June 2011

3rd Pregnancy: 38 weeks pregnant

Salam semua. Mula2 sekali nak ucapkan terima kasih banyak2 kepada yang memberi dorongan dan sokongan serta doa buat saya sekeluarga. Terharu dibuatnya. Alhamdulillah, anak2 semua dah sihat, hari ni dah ke sekolah pun. Sebenarnya entri luahan perasaan tu bukanlah cara saya, cuma mungkin waktu tu keadaan/emosi yang lebih menguasai diri saya rasanya. Saya harap itulah kali pertama dan akhir saya buat entri luahan perasaan macam tu.. Rasa macam malu jek..hehehe

Sekarang ni dah masuk minggu 38. Wah, rasa macam dah makin hampir, tapi baby masih taknak keluar lagi. Amni dulu masuk je 38 minggu terus keluar, mungkin yang ni nak cukup sampai 40 minggu kot. Sekarang ni pun dah mula pergi tuk weekly checkup. Bukan tu je, dah 2 minggu berturut -turut mak yung kena naik kerusi ajaib tu. Sejak dari minggu lepas (37 weeks), mak yung masih lagi 1 cm dilated..uwaa, kenapa lambat sangat nak dilate lagi besar?..sob..sob..Perut ni pun makin mengeras (mild contractions). Tapi tula, tak sakit pun. Cuma kadang-kadang tu ada rasa senak on the upper bit (on the right side) and ngilu2 on the lower bit. Setakat ni masih mampu nak tahan lagi sebab rasa ni baru sikit je kalau bandingkan dengan sakit contractions tu.

Beg nak ke hospital pun dah siap. woohoo..hehehe. Itu dah buat waktu minggu 35 lagi. Senangkan. Takut gak ade je benda2 yang tertinggal nanti. Susah la pulak Mr K nak cari benda yang saya nak tu. Tapikan, sebenarnya risau gak nak duk hospital lama2. Yang bagusnya, midwife kat sini bagi option kat saya nak warded berapa lama. Terus saya kata saya nak 4 hari je bole? Nihonjin selalunya akan duduk hingga 6 hari.

Anyway, hopefully all goes well. Memang tak sabar nak deliver this baby. Please pray for me that everything will go smoothly. Selain tu, minta maaf banyak2 sekiranya ada tersinggung perasaan or terkasar bahasa ke..Oh, lagi satu, halalkan resipi yang saya ambik dan makan minum saya ye..:))
me; latest..
cuba cari di manakah mak yung?

17 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

amin moga di permudah segalanya...

p/s::ai tahu yang tudung ngan baju rona grey tue...grey ke blue??? haha

nur easy said...

alhamdulillah dah pulih.. kalau dah tiba masanya, mudah2an Allah permudahkan segala urusan kelahiran si kecil, selamat n kembali sihat..

Hanis MY said...

jumpa2 baju kelabu yg cun itew hehe... alhamdulillah..apapun semoga selamat semuanya, bila la hanis nak merasa plak ada baby huhu

Asmara said...

makcik! keitai baru no pun baru ka? dpt x sms pagi tadi? :D

Acik Erna said...

kamalia..insyaallah tak lama lagi tu..semoga selamat semuanya

Juwita Jamaludin said...

Lia.. Akak 2 hari ingat lia sebab lia senysp je.. Ingat dah bersalin ke lia ni..:) moga dipermudahkan semuanya ye lia.. Jgn fikir yg lain2 tenang je ye.. Happy sgat nak dapat baby rasa akak plak yg bersalin..:)

Jue said...

salam kamalia..moga dipermudahkan segalanya..bestnya nk dapat baby lagi..nak baby jugak..huhuhu..t care..

☾SHiemaCMa786☾ said...

dah masuk 38 week kak lia..
insyallah..x lama tu kuar la dia..
huhu..
saye x cam kak lia yg mana 1??
grey tu ka??

Umie said...

kam..ade hadiah tak utk peneka yg betul? kekeke..

semoga semuanya selamat lah ye...kalau dekat, aku mesti pergi melawat ko..takpe, mana tau ade rezeki weolls nak bermain salji tebal kat belah atas tu kan..hehee

Unknown said...

insyallah semua nye akan berjalan lancar...amin...:)

jalimah said...

Dik...akak doakan semoga Allah permudahkan segala urusan...

baju belang2 biru, putih...macam ku kenal ye...

Nadiah Sidek said...

wah..dah nak meletup dah tu kak! hehe. moga selamat semuanya nnt :)

Kamalia said...

ayu:tq..tq..yeayy..betul..blue, tp kalu jauh nmpk cam grey pulok..

nur easy:Amin..tq ez..

hanis my:betul2 (birula,tp xpe,jauhkan)..amin..hanis,iA,bila dah tiba masanya, adalah rezeki tuk hanis pulak ek..sabar na..:)

Kamalia said...

Kak As: dah dapatkan..nnt sy cite2 lagi ngan akak ek.

acik erna:Amin kak..iA,biarla cepat sikit..hehehe

Juwita:ye ke kak?terharu saya..terima kasih kak.hahaha, sy pun mcm tu gak kalu org lain yg preggy, sy pulak rs excited lelebih..saya phm..:))

Kamalia said...

jue:salam jue..terima kasih jue..amin..nak baby jugak?bule2..next year punya projekla ek, tp jue sorang jela..sy dah tutup kilang kot..


cma:iA, tula tgh berdebar2 nak tunggu dia keluar nih..ha, betula la tuh..sorng je yg muncit kat situkan..

Kamalia said...

umie:ade2...pakej percutian ke morioka tuk fuyu next year. penginapan percuma 3 hari 2 malam..haha..tq umie.tula,kalu dekat aku dah suh ko mskkkn tuk aku dah..ok,jgn lupe tau nextyearnye projek.

papa mifz:amin..tq

jalimah:akak, tq kak..hahaha,mmgla kenalkan..

nadiah:tq nadiah..amin..

munna said...

yg berbaju grey ye.... sihat nampaknya...semoga selamat melahirkan ye kamalia....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...