Pages

Friday 23 April 2010

I'm backkk..!!

Salam semua...ishkkk...dah bersawang sana sini..habuk pulak toksah cakapla..banyak sangat..Achummm.Tengok, dah terbersin dah ni...dah lama tak update belog saya ni..bukannya apa, mood tak berapa nak ada..Bila sampai je kat rumah ni, kena berkemas pulak..Aritu sebelum balik Malaysia saya baru je pindah rumah, tu yang tak sempat nak berkemas..Ini pun baju ada dua beg lagi yang belum dikeluarkan..Ponek..Lagipun bila balik Malaysia aritu, macam malas je, sibuk pun sibuk jugakla..

Alhamdulillah, mak dah ok..cuma tak berapa kuat macam dulu..mak hanya bole uruskan diri sendiri je, itupun kadang-kadang tak larat jugak..Apa yang penting sekarang ni, mak bole habiskan dialisis untuk 4jam..Mak bertahan jugak untuk duduk 4jam buat dialisis tu, cuma setiap kali lepas dialisis mak mesti demam panas..Itu je la masalah mak sekarang..Memang sentiasa demam..Kami cuma boleh berdoa yang terbaik untuk mak..Hari Ahad waktu kami pulang ke Malaysia, mak tak tahu pun..(waktu tu mak ada kat rumah kakak, mak baru discharged dari HKL)..Adik-beradik saya tak nak bagitau mak..Kononnya nak buat suprise tuk mak..Memang mak suprised sangat-sangatla..Nasib baik tak sakit jantung..huhuhu..Nampak mak happy sangat tengok saya dan family balik..:)

Kami duduk rumah mak selama 1 minggu..Itupun dalam hari rabu dan khamis tu sempat jugak pegi ke Parit Raja..Hubby nak pegi Uni, jadi kami duk menumpang kasih kat rumah mak angkat hubby kat Taman Manis tu..Nasib baikla waktu kami ke sana tu, hujan je ..Takdela panas sangat..Pastu khamis balik semula ke Gemas, temankan mak sampai hari ahad..Lagipun hubby nak kena balik ke Jepun balik, jadi saya tak boleh duduk rumah mak saya..sebabnya rumah mak waktu tu under renovation..Jadi,agak susah nanti saya nak dok menjaga trio ni sorang-sorang..

Selama 2 minggu saya duk pulak kat rumah MIL..Bila hujung minggu je, saya akan ikutla sesapa kakak or abang saya balik kampung..Itupun mak sekali lagi admitted..demam panas..Tapi sayang, saya tak boleh nak jaga mak..Kalau dulu saya yang selalu teman mak kat hospital, tapi sekarang ni kakak-kakak yang lain la jaga..

Sepanjang 3 minggu saya dok Malaysia, memang saya tak masak langsung..Best tak? Bagi saya, memang best sangat..Kat rumah mak saya. kakak saya ada untuk memasak..Jadi tukang makan je..hehehe..Kat rumah MIL pun sama jugak..Jadi tukang makan je..Heaven...:) Tapi, sekarang dah kena masak balik..Jadi malas sangat bila dah lama tak masak..Yela, nak buat camna kan..kena la jugak masak..Sampaikan nak masak nasi pun, kena fikir air untuk beras jepun ni banyak ke sikit?? Nyampahkan..Muahahaha..Semalam punya menu. telur sambal + sup sayur..Arini pulak ayam kari..Nak cerita kemalasan saya ni, saya guna cili powder je..Malas nak blend cili kering tu..Cukup pemalaskan.:p

Ishkk..ingat nak update sikit je,tapi ni macam dah panjang la pulak..okla, nanti sambung cerita la ye..nak berkemas lagi ni..uwaaa..penatnya..sape nak tolong??

3 comments:

E-na Zarina said...

Alhamdulillah dah beransur sihat... bila dok jauh ni bab sakit demam parents yg risau..kalau semuanya sihat oklah kn hepy jer.

E-na sejak kat japan ni mmg tak pernah guna cili kering, guna chili powder dr mesia tu jer...he he

Idayu said...

salam...
alahmD la kalu emak awak dh beransur sembuh.mudah2 an sihat walafiat hendaknya.
amboiii, malas dh nk msk yea? best kn blk msia,suma pon ada main tunjuk2 jer..
sy pon sma mcm E-na, pakai cili serbuk jer. merah n x pedas pon, sesuai utk mskan ank2 skali..
selamat kembali berblogging!

Kamalia said...

e-na:thanx kak e-na..sy mmg xpandai guna chili powder..xpaandai nak agak kepedasan cili tu..huhuhu..mmg lg suka guna cili kering..

k.ayu:thanx k.ayu..mmg malas sgt ni..tp kn masak jugak, nnt rakyat jelata kelaparan la pulak..ooo..akak pun guna cili serbuk jugak ye..sy guna cili kering..itupun bawak dr malaysia jugak..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...